2013. november 21., csütörtök

Horgolt holmik mosása

Sziasztok! 

Ha ajándékba, kérésre készül egy horgolt holmi, általában írok egy mosási útmutatót, ami az utóbbi időben elmaradt, így jobbnak láttam ha írok erről egy posztot. 
Nos előre leírom, én nagyon óvatos vagyok, a gyapjút, pamutot, akrilt ugyanúgy kezelem. Ezek közül az akril a legsérülékenyebb ami a hőfokot illeti, illetve pamutot is csak legszélsőségesebb esetben vasalok, szerintem nem lesznek szépek a szemek utána.

Mosás: 30 fokon, kézzel. Általában samponnal vagy csak sima öblítővel mosom őket. Dörzsölni, súrolni tilos. Alaposan kiöblítem, óvatosan kinyomkodom a vizet, aztán törölközővel borítom be, úgyis megnyomkodom, majd fektetve, formára igazítva szárítom. Balesetek elkerülése végett, ne radiátoron, konvektoron szárítsatok, egy akril sapim bánja már a dolgot... Általában törölközőre teszem őket, gyorsabban szárad. Vasalni mint fentebb írtam, nem szoktam, az akrilt, akril keverékeket teljesen tönkre teszi, de igazából a pamutot, gyapjút is ellaposítja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése